הרטבת לילה ומכשירים למניעת הרטבה

 

האם יש לך ילד הסובל מהרטבת לילה? האם אתה מתבייש בהרגל זה וניסית למנוע מילדך מלישון אצל חבריו? במידה והתשובה היא כן, זו לא הייתה הורות לדוגמה. הרטבת לילה היא למעשה מצב רפואי המכונה אנורזיס לילי, אשר מתרחש שלא מרצון. הרטבה מתרחשת בדרך כלל אצל ילדים לפני שהם לומדים ללכת לשירותים, והיא בסופו של דבר נעלמת עם הגיל. אבל אם בעיית ההרטבה נמשכת לגילאים מעל 5 או 6, יש להגדירה כמצב רפואי. ילדים מרטיבים הם לא עצלנים או אי צייתנים, ויש להעניק להם טיפול נאות ולא לבייש אותם.
הסיבות להרטבה
ישנן תיאוריות רבות וגורמים ידועים הגורמים הרטבת לילה בקרב ילדים. לפעמים אפילו זקנים נוטים להרטבת לילה. יש להתייעץ עם רופא כדי לאבחן כראוי את הגורמים הבסיסיים, כיוון שהם משתנים מילד לילד. הסיבות הנפוצות ביותר הן מצב בריאותי, אלרגיות, שלפוחית ​​שתן חלשה, ולפעמים גנטיקה משפחתית. סיבות נפשיות יכולות גם הן להוביל לבעיות הרטבה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. ישנן תרופות רבות לטיפול בבעיות הרטבת הלילה, אך שני מומחים: ד"ר קובי שגיא וטל שגיא, הציגו מכשיר לטיפול בהרטבה, לטיפול בילדים ומבוגרים מרטיבים, ללא נטילת תרופות.

מכשיר לטיפול בהרטבה
מכשיר לטיפול בהרטבה שונה מאזעקה רגילה, כיוון שהוא מורכב משני חלקים. חלק אחד הוא פד עם חיישנים, המחובר למכשיר לטיפול בהרטבה. יש להניח את הפד עם החיישנים מתחת לשמיכה של המטופל. עם הופעת הרטיבות, הפד עם החיישנים שולח אותות לאזעקה שמתחילה לצלצל אחרי מספר שניות. הצלצול מעיר את המטופל ואת ההורה, הלוקח את המטופל לשירותים. כאשר משתמשים במכשיר ברציפות במשך שלושה חודשים, הגוף מתרגל לפעולה האי-רצונית של שימוש בשירותים כששלפוחית ​​השתן מלאה. אפשר לחזור על תהליך זה במידה והמטופל חוזר לסורו.

ד"ר קובי שגיא וטל שגיא השיקו אזעקה בשם "פיפימון" ויצרו תוכנה מקוונת לטיפול במרטיבים. המטופלים נפגשים עם הרופא באופן מקוון ומדווחים על הבעיות שלהם. הרופא המייעץ מכין טבלה ועוקב אחר התקדמות המטופל לאחר שהחולה מתחיל להשתמש בתוכנה ובמכשיר הפיפימון לטיפול בהרטבה. אם הטבלה הווירטואלית מתמלאת בחודש של לילות יבשים רצופים, המטופל יכול להפסיק את הטיפול ולהמשיך בלי המכשיר לטיפול בהרטבה. האזעקה יכולה לעבור התאמה אישית עם צלילים ואורות שונים בהתאם לדרישת המשתמש. האזעקה אינה פולטת קרינה ובטוחה לשימוש גם עם ילדים קטנים.

 

טיפול חדשני
שיטה זו של טיפול עזרה למטופלים רבים בכל רחבי העולם ובעזרת המרפאות המקוונות של ד"ר שגיא. שיעור ההצלחה בקרב המטופלים הוא גבוה, ולכן רופאים רבים החלו להמליץ ​​על טיפול זה לפני מתן תרופות. מאחר וההרטבה נגרמת על ידי חוסר היכולת של המוח לזהות כי שלפוחית ​​השתן מלאה, טיפול זה מסייע להתגבר על נקודת תורפה זו. משפחתו של המטופל צריכה לעודד אותו במהלך הטיפול ולהעניק לו תמיכה נפשית כדי לעזור לו להתגבר על מצב זה.

 

 

כתיבת תגובה